در استان یزد بیش از 13 هزار و 500 نفر به شغل رانندگی در جاده ها مشغول می باشند

یزدفردا "مسعود میرجلیلی :مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری(26 آذرماه لغایت اول دیماه) با حضور استاندار یزد، مدیران دستگاه ها و فعالان این حوزه در سالن اجتماعات دفتر بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.

محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد در این مراسم به روند توسعه حمل و نقل بار و مسافر از ابتدای تاریخ تاکنون اشاره کرد و گفت: بسیاری از امور مرتبط با جوامع بشری از ابتدا تاکنون در حال تحول و تکامل بوده و حمل و نقل نیز مشمول این تغییر و تحول شده است و حدود 80 سال قبل به ازای هر 100 خانوار یک خودرو وجود داشت ولی اکنون به طور میانگین به ازای هر خانوار یک خودرو وجود دارد.

استاندار یزد به نقش حمل و نقل در تجارت، اقتصاد و گردشگری اشاره نمود و گفت: استان یزد با وجود 8500 کیلومتر راه که 1500 کیلومتر آن جزو راههای شریانی کشور محسوب می شود، از فرصت مناسبی برای توسعه برخوردار است.

وی همچنین از در حال ساخت، نوسازی و بهسازی یک هزار کیلومتر راه در این استان خبر داد و یادآور شد: هم اکنون 85 درصد حمل و نقل کشور از طریق جاده ها و تنها 11 درصد آن از طریق خطوط ریلی انجام می شود که این میزان باید بلعکس گردد و البته قریب به 4 درصد حمل و نقل کشور نیز از طریق خطوط هوایی صورت می گیرد و هم اکنون در استان یزد بیش از 13 هزار و 500 نفر به شغل رانندگی در جاده ها مشغول می باشند.

فلاح زاده همچنین خواستار تسریع در روند ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در سطح راه های استان توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان شد و یادآور شد: متاسفانه مجتمع خدماتی بین راهی مسجد ابوالفضل(ع) یزد تنها مجتمع بین راهی استان یزد می باشد که به دست توانای شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی راه اندازی شد و مسئولان هواپیمایی یزد نیز بايد با نظم بخشیدن به ساعات پرواز در جهت کاهش اعتراضات مردمی اقدام نمایند همچنين توجه ویژه رانندگان مسافربر به موضوع نماز مسافران به خصوص نماز اول وقت و فرهنگ سازی در این مورد بايد مد نظر قرار گيرد . شايان ذكر است در پايان از فعالان و برگزيدگان حوزه حمل و نقل و راه و ترابري استان يزد تقدير به عمل آمد .








یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا